TE-toimistoissa panostetaan verkkoasiointiin02.09.2011 Työ- ja elinkeinotoimistossa kampanjoidaan syyskuun alusta alkaen asiakkaiden kannustamiseksi verkkoasiointiin. Kampanja kestää vuoden 2011 loppuun ja sen kärkituotteena on CV-netti, jonka käyttöä pyritään aktiivisesti lisäämään sekä henkilö- että työnantaja-asiakkaiden keskuudessa. CV-netti on yksi työ- ja elinkeinotoimiston verkkosivuston, www.mol.fi:n sähköisistä palveluista. CV-netissä työnhakija-asiakas voi esitellä itseään, osaamistaan, vahvuuksiaan ja työtoiveitaan vapaamuotoisesti suoraan työnantajalle. Työnantaja taas löytää nopeasti juuri haluamansa työntekijän CV-netissä olevan kuvauksen perusteella. – Työ- ja elinkeinohallinnon CV-netti-palvelu on jo tällä hetkellä Suomen suurin CV-pankki, mutta tavoitteena on kehittää siitä vieläkin toimivampi ja saada työantajien ja työnhakijoiden kohtaaminen helpoksi ja nopeaksi, sanoo kehitysjohtaja Kari Rintanen. Työ- ja elinkeinotoimiston asiakas voi hoitaa työvoiman hankintaan, työnhakuun, työpaikan etsimiseen, työvoimakoulutukseen tai omiin työttömyysturvatietoihin liittyvät asioinnit verkossa. Myös TE-hallinnon puhelinpalvelu antaa neuvoa TE-toimiston palveluista ja opastaa niiden käyttöön. Valtaosa TE-toimistoihin tulevien puhelujen asioista olisi hoidettavissa nykyisin verkkopalveluin. Kampanjalla kannustetaan TE-toimiston asiakkaita käyttämään verkkopalveluja, mikä vapauttaa virkailijan aikaa niille asiakkaille, jotka tarvitsevat henkilökohtaista palvelua. TE-toimiston sähköisten asiointikanavien käytön lisääminen liittyy laajaan TE-toimiston uudistamishankkeeseen, jossa kehitetään myös asiakkaiden palvelulinjojen toimintaa, selkeytetään palvelukokonaisuuksia sekä uudistetaan TE-palveluverkkoa. Lähde: TEM |