Mainosmuseo kokosi nostalgisia mainoksia iPadiin ja nettiin15.09.2011 Mainostajien Liitto julkistaa 60-vuotisjuhlansa merkeissä iPad-sovelluksen ja verkkopalvelun mainonnan historiasta. Applen App Storesta ladattava maksuton Mainosmuseo-sovellus ja www.mainosmuseo.fi sisältävät materiaalia teoksesta "Nyt uutta Suomessa! Suomalaisen mainonnan historia". Kymmenen vuotta sitten ilmestynyttä, mittavaan tutkimushankkeeseen perustuvaa kirjaa täydentää mainoselokuvia ja radiomainontaa esittelevä DVD. Nyt julkaistu uusi Mainosmuseo esittelee osan teoksen ja DVD:n mainoksista sekä muutamia vuosina 2000–2011 valmistuneita tv-spotteja. Mainosmuseo tarjoaa monipuolisen ja havainnollisen katsauksen Suomen kulttuurihistoriaan mainonnan näkökulmasta: muun muassa nopea kaupungistuminen, sota-ajan niukkuus, naisten aseman parantuminen, kasvava viihdeteollisuus, muuttuva muoti sekä uudet ruoka- ja juomatottumukset, nuorisokulttuurin syntyminen ja kansainvälistyminen. Asenteiden, kielen ja puhetavan muutokset, lentävät lauseet ja hersyvä huumori tekevät Mainosmuseosta myös viihdyttävän elämyksen. Esillä on suomalaisten arki haasteineen ja unelmineen. Mainosmuseon esittelyvideo: Lisätietoja: www.mainosmuseo.fi |