William Wolfram nuorten Timangi 2011 -yrittäjyyskilpailun voittoon16.11.2011 19-vuotias William Wolfram on voittanut nuorten kasvuyrittäjien Timangi 2011 -kilpailun 50 000 euron pääpalkinnon. Kisan 30 000 euron kakkospalkinnon sai muotisuunnittelija Minna Parikka. Talonrakennusalalla toimiva Janne Kuulasvuo oli kolmas saaden 20 000 euron palkinnon. Elinkeinoministeri Jyri Häkämies palkitsi voittajat 15.11.2011 Oulussa pidetyssä tilaisuudessa. – Tämän vuoden kilpailun taso oli korkea ja yrittäjätarinat hyvin mielenkiintoisia. Hakijoiden joukosta löytyi upeita menestystarinoita eri toimialoilta ja eri puolelta Suomea. Nämä tarinat osoittavat, että nuorista yrittäjistämme löytyy juuri sitä aitoa uskallusta omaan tekemiseen ja sitä intoa kasvuun ja menestymiseen, jota Suomi tarvitsee ja jota kilpailun kautta etsimme, totesi ministeri Häkämies palkintotilaisuudessa. – Pidän tämän nuorten yrittäjyyskilpailun jatkumista hyvin tärkeänä. Olemme työ- ja elinkeinoministeriössä päättäneetkin, että kilpailu saa jatkoa myös ensi vuonna. On tärkeää, että tämän kaltaista viestiä viedään eteenpäin jatkossakin, painotti Häkämies. William Wolfram oli kilpailun nuorin osallistuja. Hänen DealDash Oy on verkossa toimiva virtuaalinen kauppakeskus, johon yhdistyy sosiaalinen kanssakäyminen; asiakkaat voivat pelatessaan olla yhteydessä toisiinsa ja tehdä samalla ostoksiaan. Yritys työllistää yhdeksän vakituista ja 11 osa-aikaista henkilöä. Sen nopeasti kasvava liikevaihto oli 1.1.–1.8.2011 noin 2,48 miljoonaa euroa. Palkintoraadin perustelujen mukaan hän on yritystoiminnassaan kyseenalaistanut nykyisiä toimintatapoja ja osaa yhdistää rohkeasti eri osaamisalueita ja toimialoja; Wolfram on yhdistänyt pelitoiminnan ja vähittäiskaupan sekä tuonut siihen lisämausteeksi sosiaalisen kanssakäymisen. William Wolfram sai myös kilpailun yhteydessä jaetun Aalto yliopiston Start-Up Centerin kunniamaininnan, johon liittyy kuuden kuukauden yrityshautomopalkinto. Lähde: TEM |