AdProfit 2010 -kilpailun shortlistalle yksitoista työtä15.02.2011 Tuloksellista mainontaa palkitsevan AdProfit-kilpailun shortlista on selvillä. Kilpailuun osallistui yhteensä 27 työtä, joista Paras lanseeraus -sarjaan kahdeksan, Paras kampanja -sarjaan viisitoista ja Paras yhteiskunnallinen kampanja -sarjaan neljä työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee yksitoista kampanjaa. Lopulliset tulokset julkistetaan 31. maaliskuuta. Tuloksellisuus ratkaiseeKilpailun tavoitteena on kiinnittää huomiota kampanjoiden tuloksellisuuteen, joka on töiden tärkein arviointikriteeri. Kilpailutyön on osoitettava selvä yhteys tuloksen parantumiseen tai annettava kiistaton näyttö muusta tuloksellisuudesta. Asetettujen tavoitteiden saavuttaminen on olennaista, ja sitä on voitava tulosten perusteella luotettavasti arvioida. Loppukilpailussa ovat seuraavat työt:Paras lanseeraus: (suluissa mainos- ja mediatoimisto): Paras kampanja: Paras yhteiskunnallinen kampanja: Kolme esituomaristoaKilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Esituomarit arvioivat kilpailutyöt ottaen huomioon niiden strategian, toimenpiteet, budjetin ja tulokset suhteessa asetettuihin tavoitteisiin. Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo. Voittajat julkistetaan maaliskuussa 2011AdProfit 2010:n palkinnot jaetaan 31. maaliskuuta. Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo, jonka jäsenet ovat markkinointijohtaja Jarmo Seppälä, Orion Oyj, toimitusjohtaja Antti Järvinen, Kontaktointitoimisto Toinen Oy, professori Pekka Mattila, Aalto-yliopisto, toimitusjohtaja Daniel Tuori, Mainostoimisto KING Oy, toimitusjohtaja Lena Sandell, Finnpanel Oy ja Account Director Raul Gescheimer, Aller Julkaisut Oy.
|